Podnikatel Petr Dědek (DD Group) chce v Kosmonosech u Mladé Boleslavi postavit další skladovací haly. Dědek již v Kosmonosech vlastní D+D Park a chce ho rozšířit na sousední pozemek. Místní obyvatelé se stavbou dalších hal nesouhlasí, bojí se zhoršení dopravy ve městě, vadí jim i zabrání pole s úrodnou zeminou. Záměrem stavby se dnes večer zabývali kosmonoští zastupitelé.

Na zastupitelstvo spolu s desítkami lidí dorazil i Dědek, který představil svůj záměr. Stavba hal by městu podle něj naopak prospěla, protože součástí jeho projektu je vybudování obchvatu Kosmonos. Podnikatel argumentoval tím, že obchvat odvede kamiony z centra města. Haly mají podle něj sloužit k pronájmu dodavatelům automobilového průmyslu, konkrétně zdejší automobilky Škoda Auto. Výši investice Dědek odhaduje na stovky milionů, možná i víc než miliardu korun.

“V žádném případě nemáme zájem, abychom bojovali jak s občany, tak se zastupiteli a městem. Nechceme zhoršit dopravu a jakékoliv podmínky, ale naopak něco městu přinést,” řekl Dědek.

Od zastupitelů zazněly obavy také o dostatek pracovních sil, podle zastupitele Miroslava Štěpánka (ČSSD) je pracovní síla v této lokalitě zcela vyčerpaná, obává se tak, že by firma musela další pracovníky do města přivést. Kosmonosy i Mladá Boleslav ale už nyní mají nedostatek ubytovacích kapacit, problémem tak jsou nelegální ubytovny, proti kterým se Mladá Boleslav snaží bojovat kontrolami.

Místní obyvatelé proti výstavbě hal sepsali petici. Podle spoluzakladatele petice Michala Šimka ji do dnešního dne podepsalo 1-501 lidí, z toho 801 obyvatel Kosmonos. K petici svůj podpis připojilo také osm zastupitelů, podle Šimka například i místostarosta Eduard Masarčík (Občané pro Kosmonosy).

Pozemky, na kterých chce Dědek další haly stavět, jsou podle města v územním plánu vedené jako rezerva pro průmyslovou výstavbu. Prostory pro průmyslovou výstavbu v Kosmonosech již došly, jde tak o plochu, kam by se reálně měl průmysl ve městě rozšiřovat. Vlastníky pozemků jsou Kosmonosy i soukromí majitelé.

Podle zastupitelů existují dvě možnosti, jak stavbě hal zabránit. Jednou je uspořádání referenda, které je ale podle názorů některých administrativně složité. Druhou možností je zastavit Dědkův záměr na směně pozemků, kdy by Dědek nezískal potřebné pozemky. Nemohl by tak začít stavět. Město podle některých zastupitelů nemá důvod ke směně přistoupit, pokud se má chovat jako řádný hospodář, na směně by totiž prý vydělala jen Dědkova firma, nikoliv město.

Kosmonosy se podle zastupitele Pavla Janečka (ODS) musí rozhodnout, zda pozemky, které jsou nyní vedené jako rezerva, uvolnit pro stavbu průmyslových areálů, nebo je z rezervy vyjmout a využít pro jiné účely. “Jiná možnost není,” řekl Janeček.

Podle Šimka do D+D Parku jezdí zhruba 150 kamionů denně. Obyvatelé se tak obávají nárůstu kamionové dopravy, vyrůst zde podle Šimka mají další čtyři haly. “Haly však nebudou znamenat jen zvýšení hluku a vyšší počet naložených kamionů. Zabere se úrodná půda, zlikviduje okolní zeleň, změní se vodní režim a celkově se zhorší životní prostředí místních obyvatel,” řekl Šimek.

Šimek i někteří obyvatelé Kosmonos se bojí, aby Dědek v případě zahájení stavby dostál svým slibům a postavil i obchvat. Nedůvěru v nich vzbuzuje především jeho černá stavba logistických hal v Pardubicích. Dědek na svou obranu uvádí, že bez hotového obchvatu nebude možné haly zkolaudovat. Slibuje, že obchvat by byl hotový ještě do konce volebního období současného zastupitelstva.

0 komentářů

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account