Venkovní stínicí technika je u Čechů stále populárnější. Největší zájem měli v loňském roce o venkovní žaluzie, které se vedle rodinných domů často instalovaly i v bytových domech a kancelářských budovách. Z hlediska jejich obsluhy se do popředí vedle klasických dálkových ovládání derou také prvky chytré domácnosti a sluneční a větrná čidla. Vyplývá to ze statistik společnosti Lomax, která se zabývá produkcí garážových vrat, stínicí techniky a vchodových dveří.

Obliba venkovní stínicí techniky v posledních letech stále roste a tento trend bude podle odborníků i kvůli vyšším nárokům na energetickou úspornost nových výstaveb pokračovat i nadále. I proto do výrobních technologií pro toto řešení investovala společnost Lomax za poslední dva roky přes 4 miliony korun.

Z hlediska instalací stínicí techniky dominovaly podle statistik společnosti v roce 2019 s velkým náskokem rodinné domy. „Jejich podíl na celkovém množství instalací přitom činil celých šedesát procent. Dalších dvacet procent tvořily instalace v bytových domech, desetiprocentní podíl pak shodně patřil kancelářským a veřejným budovám,“ sdělil marketingový manažer společnosti Petr Přichystal.

Všechny čtyři skupiny staveb přitom bez rozdílu nejčastěji preferovaly venkovní žaluzie. Čeští uživatelé čím dál častěji preferují právě venkovní žaluzie, které loni tvořily sedmdesát procent našich prodejů v tomto segmentu. To je jednoznačný trend současnosti,uvedl Přichystal s tím, že zbylých třicet procent prodejů připadlo na předokenní rolety.

Z hlediska obsluhy exteriérové stínící techniky se v loňském roce u zákazníků, podobně jako v minulých letech prosazovalo dálkové ovládání. „Popularita dálkových ovládání roste u našich produktů každým rokem zhruba o sedm procent. Týká se to zejména právě venkovních žaluzií a předokenních rolet,popsal marketingový manažer společnosti Lomax.

Vedle „klasického“ dálkového ovládání se vzrůstající oblibě těší i různé prvky automatizace. Mezi nejčastěji poptávaná řešení tak v roce 2019 patřily prvky chytré domácnosti TaHoma od společnosti Somfy a sluneční a větrná čidla. Celková poptávka po chytrých řešeních podle údajů společnosti Lomax stoupla v loňském roce meziročně o 18 procent.

Zdroj: Lomax

0 komentářů

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account