Maringotka

Navzdory koronakrizi je poptávka po novostavbách obrovská a podle některých by hned zmizela i maringotka. Jaké typy novostavby jsou navzdory současné extrémní poptávce přesto neprodejné? Zeptali jsme se developerů.

Ceny nemovitostí nezpomalil ani koronavirus a developeři hlásí, že prodají i maringotku. Hlad po nemovitostech neutichá, a přestože COVID-19 s sebou nese i ztrátu čichu, na apetit po vlastním bydlení vliv nemá. Výsledkem je, že cokoli developeři uvedou na trh, to zmizí.

Prodá se ale skutečně cokoli a v jakékoli lokalitě? A nezáleží ani na velikosti, ceně a standardu nabízeného bytu či rodinného domu? Uspořádali jsme anketu mezi developery s otázkou: „Jaké typy novostavby jsou navzdory současné extrémní poptávce přesto neprodejné?“

Central Group

Každá nemovitost má svého kupce, jen některé ho déle hledají. Míra zájmu o nemovitost je vždy kombinací více faktorů. Obecně platí, že hůře prodejné jsou byty se špatně nastavenou cenou a nepraktickým dispozičním řešením. U našich projektů čerpáme z 26 let zkušeností na trhu, a proto máme projekty většinou vyprodány ještě dříve, než je postavíme.

Ondřej Šťastný, vedoucí úseku analytiky

Ekospol

Poptávku po nových bytech nyní táhnou hlavně investoři, kteří v nemovitostech hledají bezpečné uložení svých peněz. Nemovitosti totiž představují investici, která neztrácí hodnotu, naopak i v těžkých dobách přináší pravidelný výnos. To se opakovaně potvrzuje při všech ekonomických krizích. Investice do nemovitostí proto v současnosti představují jednu z mála jistot a bezpečnou investici. Více než kdy jindy je ale nutné pečlivě posoudit, zda je nabízená cena přiměřená. Stačí dodržovat jednoduché Korcovo pravidlo. To říká, že konečná prodejní cena bytu (včetně případné daně) musí představovat maximálně 20násobek ročního nájemného v dané oblasti.

Neprodejné tak zůstanou předražené rádobyluxusní byty s cenou převyšující 120 tisíc za metr čtvereční, které přitom nesplňují atribut luxusního bytu. Někteří developeři se je jako luxusní snaží udat, ale jde spíš jen o marketingovou nálepku než skutečnost. Aby byl byt opravdu luxusní, musí ležet v exkluzivní lokalitě, mít skvělý výhled a být součástí jen malého projektu. Luxusní opravdu nemůže být byt v projektu se stovkami dalších jednotek. Takových neprodejných ležáků s přemrštěnou cenou bude na trhu jenom přibývat.

Evžen Korec, generální ředitel a předseda představenstva

Finep

Finep nemá neprodejné nemovitosti. Všechny projekty a to jak bytů v osobním nebo družstevním vlastnictví, stejně tak i projekty rodinných domů jsou při kolaudaci většinově již „vyprodané“, max. se doprodávají jednotlivé byty po dokončení projektů.

David Jirušek, tiskový mluvčí

Trigema

Nižší je zájem o velkometrážní byty. Hlavním důvodem je jejich celková cena. Nejvyšší poptávka je po dvoupokojových bytech. Těch se jen v Praze prodalo ve třetím čtvrtletí okolo 45 procent. U jednopokojových to byla zhruba čtvrtina. Na druhé straně u čtyřpokojových a větších to bylo pouze okolo 10 procent.

Radek Polák, mluvčí

0 komentářů

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account