Stále více obyvatel České republiky baví stavebko, za atraktivní produkt pro spoření jej nyní označuje nejvíce lidí za posledních 5 let. Pozitivní vnímání veřejnosti se odráží i v rostoucím počtu klientů, na konci loňského roku měly stavební spořitelny 3,23 milionu platných spořicích smluv, to je o 60 tisíc víc než o rok dříve.

Stavební spoření je atraktivní produkt pro zhodnocování úspor. S takovým tvrzením souhlasí 57 % obyvatel České republiky, to je suverénně nejvyšší číslo za posledních 5 let. „Stavební spoření je dlouhodobě mezi zabezpečenými produkty tím s nejvyšším výnosem. Kombinace bezpečnosti, stability, státní podpory a možnosti budoucího využití výhodných úvěrů klienty láká,“ vysvětluje předseda představenstva největší domácí stavební spořitelny Tomáš Kořínek.

Dlouhodobě stavebko jako atraktivní spořicí produkt hodnotí kolem 50 % lidí, v posledním měření ČMSS se však hodnota výrazně navýšila a navíc se lepší vnímání projevilo i v uzavřených obchodech. Stavební spořitelny loni uzavřely přes 545 tisíc nových smluv, to je nejvíce za posledních 5 let. „Celkový počet uzavřených spořicích smluv v sektoru loni vzrostl o 60 tisíc na 3,23 milionu. Znamená to jasnou změnu trendu, je to poprvé od roku 2003, kdy celkový počet aktivních smluv meziročně vzrostl,“ zdůraznil Tomáš Kořínek.

Za nárůstem je mj. i větší příliv mladých lidí, kteří doposud se spoření neměli žádnou zkušenost. Právě mladí vnímají stavební spoření jako jednu z nejvhodnějších možností, jak se připravit na budoucí žádost o úvěr a atraktivita spoření je u nich největší. Plných 71 % lidí do 19 let považuje stavebko za atraktivní produkt, ve věkové skupině 20 – 29 let je to 61 %, s přibývajícím věkem pak atraktivita postupně klesá a pohybuje se nad 50 %. „Mladí lidé vědí, že na budoucí úvěr budou potřebovat vlastní peníze. A kde jinde by měli šetřit na bydlení, když ne ve stavební spořitelně?“ dodal Tomáš Kořínek.

Studie rovněž prokázala, že zájem o stavební spoření roste s dosaženým vzděláním, nejvíce atraktivní je pro vysokoškolsky vzdělané klienty. Rozdíly mezi zájmem žen a mužů jsou naopak minimálně, stejně tak není vnímání stavebního spoření rozdílné při pohledu na výši mzdy respondentů.

Zdroj: ČMSS

0 komentářů

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account