Eliška Vyhnánková

Eliška Vyhnánková je konzultantka v oboru sociálních médií. Firmám i jednotlivcům radí, jak co nejlépe využít Facebook, Twitter nebo LinkedIn. Především o Facebooku bude mluvit na listopadové konferenci FINfest EFPA spojené s 5. odbornou realitní konferencí.

Konference FINfest EFPA spojená s 5. odbornou realitní konferencí cílí na specifické skupiny poradců, kteří sociální sítě příliš nevyužívají. Což je jistě na škodu. A do toho přicházíte Vy, špičková odbornice na sociální sítě s otázkou: “Je Facebook pro obchodníky už mrtvý?” Jak to tedy je? Skutečně zájem o Facebook klesá? A je to případně znát i u nás?

Facebook alespoň počtem uživatelů i nadále stoupá. Navíc je majitelem rychle rostoucího Instagramu, takže o jeho budoucnost zatím není potřeba mít obavy. Víc se účastníci konference dozví na mé přednášce, ale rozhodně Facebook nevynechávejte ze svých marketingových strategií.

Sociální sítě obecně využívá velké množství lidí. Je podle vašeho názoru reálné pouze s využitím sociálních sítí výrazně rozvinout finanční a realitní byznys? Berme to samozřejmě tak, že samotné doporučení bude vycházet z osobní komunikace s klientem a detailního seznámení se s jeho přáními a potřebami, což poněkud omezuje teritoriální dopad sociálních sítí.

Odpověď na tuto otázku rozhodně není černobílá a pokud by měla být přesná, předcházely by jí hodiny a hodiny analýz a rozhovorů s konkrétní společností či člověkem, který se ptá. Věřím, že ano. Napřiklad v čerstvě vydané knize Jak na sítě, kterou jsme vydaly s kolegyní Michelle Losekoot, máme reálný příběh realitního makléře Michala Součka, kterému chodí 70 procent zakázek ze sociálních sítí. Ale pokud to má fungovat, musíte se to opravdu naučit a plně se do toho ponořit. Ostatně jako do všeho v životě, co má fungovat dobře. Pokud světu sociálních sítí nerozumíte a vlastně ani tak trochu nechcete, protože je například považujete za špatné, návykové, nebezpečné, bezdůvodné … půjde to těžko. Když vás naopak baví, trávíte na nich rádi čas a poznáváte je, bude cesta snazší.

Sociálních sítí je hned několik. Přesto se domnívám, že pro realitní byznys v retailu přicházejí v úvahu jen dvě: Facebook a Instagram. Co si o tom myslíte vy?

Ještě bych přidala LinkedIn, což je minimálně v ČR velmi podceňovaná profesní networkingová sociální síť. Mnoho lidí ji považuje jen za něco, co si člověk pořídí, když hledá práci. Rozhodně doporučuji jí věnovat pozornost.

Stále populárnější “realitkou” v Česku je server BezRealitky.cz. Odhlédněme od různých negativních souvislostí, které z až přílišné volnosti tuzemského realitního trhu vyplývají. Může podle vás realiťák s využitím sociálních sítí zapůsobit ve svém regionu tak, aby lidé pochopili, že je lepší využít jeho služby?

Tady bych odpověděla v zásadě úplně stejně jako na dotaz, jestli lze se sociálními sítěmi dělat byznys. Díky profilům na nich může kdokoliv mnohem detailněji a osobněji ukazovat jak funguje, jak funguje jeho byznys, v čem je on zajímavý a proč by to mělo jeho cílovou skupinu zajímat.

Na sociálních sítích je nejlepší “vyprávět příběhy”. Je podle vás reálné tyto příběhy vyprávět i o tak “obyčejných” věcech, jako jsou byty nebo rodinné domy? Ne vždy narazíte na nemovitost, která má tu správnou historii.

Příběhů je ale kolem nás každý den mnohem víc. Nemusí to být jen příběhy daných domů a bytů, ale klidně i jejich okolí, dané lokality, pracovní příběhy daného realiťáka, jeho týmu, někdy i klientů. Kdo chvilku hledá, určitě najde.

Na internetu se odborníci, jako jste vy, poměrně otevřeně dělí o své know-how. Je podle vás vhodné se podobně chovat, i když jste realiťák nebo finanční poradce? Zejména v dnešní době, kdy existuje celá řada online služeb, které tradičním specialistům zdárně konkurují a i když neposkytují úplně špičkové služby, lidé je často využívají. Nemohou tak své podnikání spíš poškodit?

Právě ukazování svého know-how je to, co klientům pomáhá v rozhodování. Ukazovat svoji práci vede k mnohem větší důvěře ze stran těch, kteří realitní a finanční byznys, řekněme si to na rovinu, ne vždy považují za slušný a důvěrychodný. Čím víc ze sebe ukážete, tím větší důvěra tam bude. Na druhou stranu je logické, že si člověk musí hlídat, kde je ta hranice, kde už ukazuje moc.

A na závěr ještě otázka, která jistě zajímá všechny už tak nedočkavé budoucí návštěvníky vaší přednášky: Ukážete nám nějaké triky a tipy, jak “hacknout” Facebook a vytěžit naplno jeho sílu na podporu finančního a realitního byznysu?

Nechte se překvapit 🙂

Děkuji za rozhovor.

0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account