Hana Kořínková - Sreality.cz

V důsledku nových obchodních podmínek řada realitních makléřů bude platit vyšší cenu za inzerci na Sreality.cz. „Pro nás je důležité, aby všechny realitní kanceláře měly stejná pravidla,“ říká Hana Kořínková, manažerka týmu inzertních služeb Sreality.cz. Kontrola makléřů dál probíhá.

Sreality.cz připravily nové obchodní podmínky. Jejich hlavním cílem vedle sladění s novým zákonem o realitním zprostředkování je zamezení přeprodávání inzerce na Sreality.cz. Je to skutečně hlavní důvod?

Smluvní podmínky v podobném znění byly platné už před touto změnou. Pouze jsme je pro realitní kanceláře udělali jasnější. Chtěli jsme, aby si je nemohly vykládat jinak, než byly smluvní podmínky míněné. Ale jejich obsah je velice podobný těm původním.

Díky novému realitnímu zákonu jsme se navíc mohli opřít o definice, kdo je realitní makléř, co je realitní kancelář, co musí realitní kancelář splňovat, jaké má mít náležitosti ve smlouvě a podobně.

K žádné dramatické změně ve smluvních podmínkách tedy nedošlo.

Nicméně po této změně některé společnosti, které sdružovaly samostatné makléře, přišly o smlouvu, a tím pádem o množstevní slevy. Kupříkladu dříve mohli jejich makléři platit 1,60 Kč, zatímco dnes musí platit až 70 Kč za inzerát a den.

Extrémně si zakládáme na tom, abychom byli transparentní jak pro naše uživatele, tak pro naše inzerenty. A aby všichni měli jasné informace. Za prvé, s kým budou uzavírat smluvní vztah v případě uživatelů a aby měli všichni stejné podmínky a mohli využívat všechny možnosti podle standardního obchodního modelu, který je nastavený.

Pokud má realitní kancelář pod sebou realitní makléře, za které nese plnou zodpovědnost, tak i nadále může tento model využívat a makléř může inzerovat pod realitní kanceláří. Ale pokud je to samostatný makléř, který podniká pod nějakou značkou za účelem levnější inzerce, tak to není v souladu se smluvními podmínkami. Pro nás je důležité, aby všechny realitní kanceláře měly stejná pravidla.

Neudělali jsme nic jiného, než že se na toto nyní důsledněji díváme. A pokud někdo díky změně smluvních podmínek, tím, že jsou transparentněji napsané, pochopil, že toto není možné, tak ano, toto byl jeden z cílů.

Podmínky Sreality.cz jsou aktuálně tvrdší než smluvní podmínky jiných realitních serverů. Projevilo se to např. na sníženém zájmu o inzerci ze strany makléřů, nebo máte tak výsadní postavení na trhu, že realitní makléři u vás navzdory tvrdším podmínkám stále plně inzerují?

Obecně mám z několika posledních let pocit, že si realitní kanceláře i díky různým softwarům, které umožňují měření výkonnosti různých inzertních serverů, více měří efektivitu a více si uvědomují přidanou hodnotu různých inzertních serverů.

Je samozřejmě na zvážení každé realitní kanceláře, kde se jí vyplatí inzerovat. Měření efektivity se přitom v e-commerce dělá úplně běžně a je dobře, že to začínají využívat i realitní kanceláře. A díky tomu vědí, jaký výkon jim přinášíme.

Podmínky mohou vypadat tvrdší. My ale nechceme, aby byly tvrdší, chceme, aby byly poctivé a pro všechny stejné. A to je důvod, proč jsme to dělali. Chceme, aby celý realitní trh fungoval na stejných principech a aby si nikdo nevykládal naše smluvní podmínky jiným způsobem, než jsou míněné. Můžou působit jako tvrdší, ale rozhodně nejsou.

Kolik volných sdružení realitních makléřů, která nenesou za sdružené makléře odpovědnost, ale sdružují je právě s cílem snížení ceny za inzerci, bylo či je? Příklady jsou Realitka pro radost, se kterou jste smlouvu neuzavřeli, nebo sdružení Quara, které se zabývalo také především přeprodejem inzerce.

Samozřejmě máme zmapovaný realitní trh a víme, kdo se po něm pohybuje a jakým způsobem na trhu funguje. V rámci změny smluvních podmínek došlo k identifikaci u nějakých subjektů, které začaly podnikat podle standardních principů.

U nás probíhá další následná kontrola inzerce, kdy si díky smluvním podmínkám můžeme vyžádat zprostředkovatelskou smlouvu se začerněnými citlivými údaji o prodávajících a o provizích. Nejsme tedy na konci cesty. Pro nás je důležité, abychom všem realitním kancelářím nabídli stejné podmínky.

Jak velký je tento problém s přeprodejem inzerce?

Bavíme se o řádu desítek subjektů.

Děkuji za rozhovor.

0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account