Home staging

Před prodejem bytu či rodinného domu se zpravidla vyplatí udělat „home staging“ – tedy ukázat, jak může prodávaný prostor žít, jak pěkný dokáže být. Ve facebookové skupině „Realitní paskvil“ v poslední době proběhlo několik příkladů, jak by takový home staging vypadat neměl…

Kupující bytu či rodinného domu často nemá představu o tom, jak by bylo možné nabízený prostor využít. Home staging není jen „maskování toho, co by neměl vidět“, ale je především inspirací pro kupujícího. Samozřejmě, jeho smyslem je nalákat, vzbudit emoce a vytlačit cenu výše. Přináší ovšem hodnotu i kupujícímu.

Home staging spočívá především v úklidu prostor a v následném rozmístění vhodných bytových doplňků. Realitní kanceláře k tomuto účelu využívají jak své zdroje, tak si pronajímají vybavení od specializovaných home stagingových společností. Po vybavení bytu je výsledek profesionálně nafocený, případně je natočená virtuální prohlídka a může se začít s inzercí.

V některých případech zachází ovšem home staging možná až příšliš daleko. Jeden takový případ se objevil ve facebookové skupině Realitní paskvil. Vybavení ložnice šlo až… do spodního prádla.

Obrázek 1: Ultimátní home staging

Realitní paskvil - ultimátní home stagingZdroj: Facebooková skupina Realitní paskvil

Ovšem jsou i opačné extrémy. Home staging na ruby. Místo naaranžování prostoru vhodného pro bydlení zanesení celého rodinného domu odpadky. „Dům se prodává v tomhle stavu, protože není souhlas majitele s jeho vyklizením. Ty HROZNÝ fotky jsou tam schválně, aby zájemci aspoň tušili do čeho půjdou,“ komentoval fotografie Roman Kasalý a dodal: „Horší je, když by se to zájemcům zatajilo a zjistili to až na místě…“ V tom má rozhodně pravdu.

Obrázek 2 – 4: Home staging na ruby

Realitní paskvil - home staging na rubyRealitní paskvil - home staging na rubyRealitní paskvil - home staging na rubyZdroj: Facebooková skupina Realitní paskvil

V některých případech se prodávající ani realitní makléř o home staging ani nesnaží. Sebelepší vybavení nedokáže skutečný stav ani zastřít, natož ukázat v lepším světle. To je případ prodeje bytu 1+kk o velikosti 27 m2, kde v inzerátu stojí: V bytě je nová kuchyňská linka a samostatný sprchový kout.“ Až z fotografií se zájemce dozví, co je tím myšleno.

Obrázek 5: Samostatný sprchový kout

Realitní paskvil - Samostatný sprchový koutZdroj: Facebooková skupina Realitní paskvil

To ovšem není zdaleka největší bizár, který se objevil. Co třeba bydlet v chodbě? S tím skutečně již nemá šanci žádný home staging nic udělat… Snad jen vystavit nějaký příjemný plakát před objektiv fotoaparátu a předstírat, že tam žádný „byt“ není.

Obrázek 6 – 9: Bydlení v chodbě

Realitní paskvil - bydlení v chodběRealitní paskvil - bydlení v chodběRealitní paskvil - bydlení v chodběRealitní paskvil - bydlení v chodběZdroj: Facebooková skupina Realitní paskvil

Podivností na realitním trhu je mnohem víc. V některých případech dokáže zkušený realitní makléř alespoň minimalizovat škody vkusným přístupem. S jakými poklesky v architektuře či při prodeji nemovitostí jste se setkali vy? Podělte se o ně v komentářích pod tímto článkem nebo ve facebookové skupině Realitní paskvil.

0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account