Adam Šimoník se dlouhá léta věnoval marketingu, snowboardingu a cestování po světě. Realitním makléřem v Olomouci se stal před třemi lety. Aktuálně je Adam workoholikem se 35 zakázkami v portfoliu, v roce 2019 se při vysokém pracovním nasazení stihl stát Realiťákem roku za celou Českou republiku a v loňském roce skončil na druhém místě.

Podcasty

Zvukový záznam  MP3 si můžete stáhnout zde. Pokud chcete být informováni o všech podcastech, které vydáváme, přihlaste si odběr ve vaší aplikaci, nebo ve službách Spotify, Google Podcast a Pocket Casts.

Olomouc a Olomoucký kraj dobře zná a realitní kancelář Vojta Reality, kde působí, má v těchto místech široké portfolio poptávajících klientů, s nimiž aktivně pracují.

Proč si Adam vybral jako svou profesi právě reality? „Dříve jsem se zabýval marketingem, cestoval jsem po světě, tři roky v Kanadě, pět let na Novém Zélandu, bavil jsem se snowboardingem, ať už to byly výlety helikoptérou, které jsme organizovali, propagace snowboardingu, jenže pak při jedné přípravě na závody se mi stal úraz a byla z toho komplikovaná zlomenina nohy. Tím jsem si zavřel cestu do snowboardového světa, nicméně marketing mi zůstal, a tak jsem se vrátil domů a začal ho implementovat na českou populaci,“ začíná vyprávět svůj příběh.

Cestování a snowboarding, které dodnes sdílí na svém Facebooku, je ovšem úplně jiná sorta lidí než ti, kteří se pohybují v realitách. „Oslovil mě jednatel naší společnosti Jaroslav Vojta a nabídl mi práci v realitách. Znali jsme se už nějakou dobu, konzultovali jsme spolu některé jeho obchody. Začínal jsem jako asistent. Staral jsem se o administrativní část obchodů a postupně jsem se práci realitního makléře učil od A až do Z ještě před tím, než jsem byl vypuštěn do realitního světa.“ Trvalo téměř devět měsíců, než oficiálně zahájil činnost realitního makléře.

A za rok 2019 a 2020 zobchodoval celkem 117 nemovitostí. I na zkušeného makléře je to skvělé číslo. „Samozřejmě dělám i pronájmy, ale ať už je to prodej nemovitosti nebo pronájem, přistupujeme k zakázkám stejně,“ podotýká Adam.

Jaký zdroj ve svých začátcích používal k získání nemovitostí? „Značnou roli hrálo přidělení zakázek, které jsem dostal od jednatele společnosti, třeba menší komerční prostory. Nicméně kdo vlastní komerční prostor, většinou vlastní celý činžovní dům, a ten je plný bytů a z toho se generovaly další obchody. Dalším zdrojem jsou sociální sítě, na Facebooku mám 1600 přátel. A určitou část času, než jsem přešel na práci realitního makléře, jsem trávil za barem. Byla to brigáda, nicméně tam jsem nabral svoji první zakázku na prodej. Kamarádka mi svěřila svoji chatu, a tu jsem tenkrát prodal dokonce bez prohlídky.“

Nemovitosti nabírá i na prohlídkách. „Je to o osobním přístupu, kdy lidé už na prohlídce vidí možnosti prezentace – ať už jsou to profesionální fotky, 3D scan, zpracované půdorysy. A oni tak vědí, že stejnou cestou budu prezentovat jejich nemovitost.“ Nedílnou součástí služeb zmíněné realitní kanceláře je i případná rekonstrukce bytu, stěhování, malování a další drobné služby navíc.

Bez výhradní smlouvy neprodává žádné nemovitosti. Jak říká, realitní makléři se musí naučit říkat ne. „Chci se věnovat klientům, kteří mi důvěřují a kde si nastavíme pravidla obchodu. Exkluzivní smlouva není jenom ochranou pro realitní kancelář, jak se občas může zdát, ale je to také ochrana prodávajícího. Ve smlouvě jsou specifická pravidla, čísla a data a je v ní zaručen konkrétní servis a přístup,“ poznamenává. „Neříkám, že všechny obchody, které mi přijdou, jsem akceptoval. Bylo i pár případů – tipů, které nespadaly pod náš kodex anebo představa prodávajícího o ceně nemovitosti byla mimo realitu. Je potřeba nastavit cenu nemovitosti tak, aby ji i strana kupující ocenila jako reálnou. A v neposlední řadě je tady banka, která nám v případě hypotečního úvěru diktuje, jaká je skutečná cena nemovitosti.“

Jak on sám vnímá soutěž Realiťák roku, do které se jen loni přihlásilo přes tisíc realitních makléřů? Může do budoucna realitnímu trhu pomoct? „Je to velký krok posunout naše řemeslo a více ho profesionalizovat. Kritéria v soutěži jsou přísná – je to o vědomostech, píšeme testy, dělají se mystery shopingy, aby porotci ohodnotili naši prezentaci i z pohledu klienta, aby ohodnotili informace, které klientům předáváme a celkové zpracování obchodu,“ podotýká o soutěži. „Nedílnou součástí jsou hlasy od veřejnosti, které mají s každým rokem čím dál menší vliv na výsledek. Společnými silami se snažíme zlepšit předsudky, které má veřejnost o našem řemesle.“

Čím konkrétně si makléři v soutěži prochází? „První část je dostat se do hledáčku poroty, kdy v minulém roce bylo 150 hlasů od spokojených klientů. Jsem rád, že tam jsou začleněni především klienti a ne všeobecně veřejnost, samozřejmě jsou tam i kamarádi a obchodní partneři, nicméně je to pouze první krok dostat se do další části. Potom jsou makléři vyzváni k písemné obhajobě – psali jsme testy z práva, stavebních a technických znalostí, z marketingu (včetně sociálních sítí), absolvovali jsme rozhovory, následoval mystery shoping a další kontroly, ať už prezentací nebo našich vědomostí.“

Soutěž je hlavně o prestiži. Jeho záměrem, s nímž do soutěže vstoupil, bylo stát se lídrem regionu. „Olomouc je oproti Praze menší vesnice, kde jezdí tramvaje a všichni se tam známe a já potřebuju dokázat svým klientům, že moje práce není postavená jenom na doporučení, což je samozřejmě ten hlavní směr, odkud přichází zakázky, ale také že jsem prověřeným certifikovaným makléřem,“ poukazuje na jeden z důležitých přínosů soutěže.

A co by poradil začínajícím realitním makléřům? „Aby se více zaměřili na osobní přístup a nemysleli jen na rychle získané peníze, protože peníze dříve nebo později přijdou. Je zbytečné zavřít si u některých klientů dveře jen díky tomu, že klienti vycítí potřebu makléře rychle se obohatit a shrábnout provizi za polovičatou práci. Jak mi řekl jeden velice bonitní klient: Já tě neznám, dám ti šanci, ale uvědom si, že jméno máš jenom jedno. A to je to nejdůležitější.

I když je Adam Šimoník workoholik, což on sám ostatně ani nepopírá, uvědomuje si přímou úměru mezi prací a volným časem, ať už ho lidé věnují sportu, relaxaci nebo rodině. „Jak říká pan Slanina: Dostat se na vrchol je těžké, ale udržet se tam, je ještě těžší. A potom je standardem (nejen u makléřů) vyhoření nebo může přijít vážná zdravotní komplikace, která člověku nastaví zrcadlo.“

Adam Šimoník

Certifikovaný realitní makléř pro Olomoucký kraj

Adam Šimoník  se specializuje se na zprostředkování prodeje a pronájmu bytů, domů, pozemků a komerčních prostor. Jako rodák ze Šternberka a obyvatel nedaleké Olomouce svůj kraj dobře zná a proto není podivu, že zvítězil v anketě Realiťák roku v kategorii makléř pro Olomoucký kraj, zároveň se umístil jako jeden ze tří veřejností a odbornou porotou nejlépe hodnocených specialistů v České republice.

 

Ondřej Jaroš

Jednatel ve společnosti Jaroš & Partners Real Estate

V realitách se pohybuje od roku 2008. Působí jako jednatel ve společnosti Jaroš & Partners Real Estate, kde mám na starost 25 realitních makléřů. Věnuje se také externímu školení makléřů a manažerů po celé ČR. Aktivně se stále věnuje i realitám jako makléř. Je jedním ze spolumajitelů Realitního vzdělávacího institutu (RVI), který školí a vzdělává makléře po celé České republice. Pod Realitní vzdělávací institut také spadá Realitní Akademie, kde má pozici managera celého projektu.

Realitní vzdělávací institut

0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account