Karel Hubáček má v realitní branži známé jméno. Nemovitosti prodává už devatenáct let a za tu dobu získal řadu ocenění. Patří mezi nejúspěšnější makléře sítě CENTURY 21 v České republice. Jeho největší předností je touha být úspěšný a posouvat se dál. Nepřekvapí, že své sny a cíle má sepsané. Naopak jeho slabou stránkou je statistika – vůbec netušil, že na Facebooku Team Karla Hubáčka má již úctyhodných 77 000 sledujících.

 

Podcasty

V současné době má menší tým realitních makléřů a zaměřuje se hlavně na své obchody a investování do nemovitostí. Co učí makléře ve svém týmu? „Reality jsou úžasný byznys v tom, že můžeš vzít telefon, tužku a papír a jít si sednout do kterékoliv části země a začít dělat reality. Vezmeš seznam a někomu zavoláš; nepotřebuješ nikoho znát,“ konstatuje v rozhovoru s Ondřejem Jarošem. „S makléři jsme se vždycky sešli každou středu v 18 hodin, vzali jsme Zlaté stránky, později jsme si vyjeli seznam lidí z databáze, a volali jsme. Za večer jsme ve skupině pěti lidí realizovali sto telefonátů a z nich vždycky tři, čtyři v realitách něco řešili. Na tom jsem trénoval sebe i svoje makléře,“ přiznává, že je ze staré školy a on sám na voláních na studené kontakty „vyrostl“.

Obvykle po jednom až dvou letech jsou zakázky získané z telefonování schopné realitního makléře uživit. „U naší činnosti je potřeba vydržet. Úspěch se nedostaví hned ani za několik měsíců,“ poznamenává.

V začátcích své kariéry měl Karel mentora a to, co učil mentor jeho, teď on učí své makléře: „Tvoje jméno je nejlepší reklama. Když se s někým potkáš, nezáleží na tom, jestli obchod dopadne nebo ne, protože někdy neovlivníš, jestli ten výsledek je dobrý. Ale když za sebou zanecháš dobrou práci, postupně si buduješ svoji značku – dobré jméno – a na základě toho se pak na tebe obracejí klienti, vracejí se s dotazy a pak se zakázkami. Když makléř dělá svoji práci dobře – to vždycky vede k tomu, že pak získává doporučení.“

„Mám vypozorováno, že jsou dva typy makléřů,“ popisuje svoje zkušenosti z branže. „Jeden typ je „lovec“, to je někdo, kdo jde na realitní trh, hledá zakázku, udělá ji, ale tím už to pro něj skončilo a o klienty se dál nestará a nepečuje o ně. A pak jsou makléři, kteří ke své práci přistupují jako „hospodáři“. O klienty se po realizaci obchodu dál starají. Ptají se, jak se klient cítí, jestli se v nemovitosti něco nestalo, zkrátka je s klientem v kontaktu i za půl roku, za rok. Tohle se mi vyplatilo.“

Zastává názor, že obchod s konkrétním člověkem začíná až předáním nemovitosti. Tady je třeba nezaměňovat pojmy – obchod s nemovitostí končí předáním nemovitosti a předáním klíčů. „Ale je potřeba následná péče o klienta: ptát se ho, jestli je všechno v pořádku, informovat třeba o změně daně apod. A to spousta makléřů nedělá,“ poznamenává.

Jaký je jeho nejúčinnější zdroj získávání nemovitostí? Na základě doporučení získá až 90 % svých obchodů, hodně využívá sociální sítě (Facebook, Instagram). „Upřímně řečeno, jak nesleduji statistiky, nevím, jestli mohu říct, že sociální sítě slouží k tomu, abych získával zakázky. Ale lidé se jejich prostřednictvím mohou podívat na moji práci. To je krásný nástroj dnešní doby. Můžu jim ukázat celý příběh zakázky. Někdo mě pozoruje, mnohdy o tom ani nevím, a až přijde vhodný moment, tak mě osloví. Dneska je potřeba být dohledatelný. Když někdo zadá moje jméno do vyhledávače, může se podívat, jak svoji práci dělám a kdo jsem,“ dodává.

Zájemcům o realitní služby doporučuje, aby si makléře dobře vybrali, mimo jiné také proto, že spolupráce na prodeji nemovitosti trvá obvykle delší dobu. „Neznám kritéria, podle kterých si makléře budou vybírat, ale dopředu jim řeknu, že pokud by jediným kritériem byla cena, tak já pro ně nejsem ten nejlepší makléř,“ netají se tím, že zná svou hodnotu. „Klidně doporučím kolegu, který tuto práci nedělá tak dlouho a kde vím, že provize může být nižší.“

A jak klientům argumentuje? Příměrem. „Je to jako když jdete k doktorovi na operaci. Jestli vás operuje někdo, kdo je pár let po škole nebo doktor se sedmnáctiletou praxí, tak to zkrátka bude rozdíl. Rozdíl nemusí být v technice, ale svou roli hraje zkušenost. Když máte za sebou přes osm stovek obchodů, je za tím jiná zkušenost než u nováčka.“

Také on se často setkává se zkresleným názorem na práci realitního makléře. „Řada lidí si myslí, že makléř pouze nafotí nemovitost, dá fotky na internet a je hotovo. Ale makléř musí být dneska dobrý ve spoustě disciplín a když to chce dělat špičkově, tak v těchto disciplínách musí vynikat. Sám na sobě pracovat, sám se školit a vzdělávat. A když klient vidí, že za svoje peníze dostává kvalitní servis, rád za něj rád zaplatí,“ vyvrací názor, že Češi nejsou ochotní za služby platit.

Srovnává-li dobu, kdy v branži začínal, s tou současnou, vidí posun právě v kvalitě makléřských služeb. „První viditelná věc je inzerce nemovitostí. Když jsem začínal, nemovitosti se často ani nefotily, ale pouze popisovaly. Následně začala doba foťáků a dneska než jde zájemce na prohlídku, má možnost vidět plánek, fotky, video prohlídku i 3D scan. Technologie jde neuvěřitelnou rychlostí dopředu. A na český trh přišlo během těch let několik známých značek/ sítí – Centrury21, REMAX a další. Kanceláře, které vychovávají úspěšné makléře, zvedají úroveň jejich služeb v řadě oblastí a pak jsou ze špičkových makléřů osobnosti, které ovlivňují zbytek trhu.“

Je přesvědčený, že kvalitní makléř má dneska ve společnosti dobré jméno. „Spoustě lidem má totiž co nabídnout a jeho služby jsou přidanou hodnotou. A když sám investuje do nemovitostí, stává se také poradcem pro investory, kteří své peníze chtějí investovat do něčeho hmatatelného.“

Už při zaškolování do realit slyšel, že makléř si musí vybudovat pasivní příjem – buď skrze tým a kancelář nebo právě investicemi do nemovitostí. „Robert Kiyosaki v jedné ze svých knížek píše, že pokud někdo obchoduje s makléřem, který nemá žádné nemovitosti, je nejlepší roztrhat jeho vizitku a jít od něj dál… Každému svému makléři říkám, že součástí jeho práce je stát se investorem do nemovitostí – že se to naučí a bude nemovitosti vlastnit.“

Jeho první investice byly  spojené s tím, že klientům zajistil nejen byt, ale také další servis – rekonstrukci nemovitosti i následný prodej. A pak byl klient ochotný se s ním podělit o zisk. A když měl více peněz a mohl koupit vlastní nemovitost, složil deset procent z kupní ceny a na zbylou část si sjednal hypotéku. Ta možnost, že ti banka půjčí 90 % kupní ceny, byt obsadíš nájemníkem, ten ti splácí půjčku a po dvaceti letech máš zaplacenou nemovitost, která zároveň roste na ceně – právě to považuji na investování do nemovitostí za kouzelné,“ glosuje výhody tohoto typu investice. „Z mého pohledu je to neriziková investice. Trh je jasný a čitelný a hlavně máš nemovitost pod kontrolou. Mám vytvořený pasivní příjem z nemovitostí a když to jde, investuji dál.“

Karel Hubáček

Realitní makléř Master

 

Karel Hubáček se věnuje realitám od roku 2002. V průběhu své dosavadní realitní kariéry již uzavřel přes 800 úspěšných obchodů, při nichž získal mnoho znalostí a zkušeností při zastupování klientů v celé řadě transakcí.  V rámci své několikaleté činnosti rovněž spolupracuje se zahraničními partnery a s tuzemskými investory. Se svým teamem dosáhl 3x mezinárodního ocenění CENTURION a zároveň je členem síně slávy CENTURY21 Czech Republik.

Patří tak historicky mezi nejúspěšnější makléře sítě CENTURY 21 v ČR. Mimo prodávání a pronajímání nemovitostí se stará i o klienty, kteří chtějí v realitách investovat peníze jak krátkodobě, tak dlouhodobě. Karel byl zakladatelem třech realitních společností, ve kterých se svými partnery vychoval řadu úspěšných makléřů. Za své výsledky vděčí vzdělávacímu systému a mentorskému vedení z MLM podnikání Amway.

Díky svým zkušenostem je často zván jako host na různá školení pro realitní makléře. V rámci akademie CENTURY 21 moderuje pořad pro realitní specialisty, kam zve úspěšné osobnosti ze světa realit, sportu, kultury a byznysu.

 

Ondřej Jaroš

Jednatel ve společnosti Jaroš & Partners Real Estate

V realitách se pohybuje od roku 2008. Působí jako jednatel ve společnosti Jaroš & Partners Real Estate, kde mám na starost 25 realitních makléřů. Věnuje se také externímu školení makléřů a manažerů po celé ČR. Aktivně se stále věnuje i realitám jako makléř. Je jedním ze spolumajitelů Realitního vzdělávacího institutu (RVI), který školí a vzdělává makléře po celé České republice. Pod Realitní vzdělávací institut také spadá Realitní Akademie, kde má pozici managera celého projektu.

Realitní vzdělávací institut

0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account