Znáte brand „Richard z RE/MAXu“? Viditelná reklama s tváří a především offline marketing – to byl už od začátku jasný záměr a podnikatelský plán Richarda Kašpara. Analýzy trhu se mu vyplatily. Jeho cílovou skupinou jsou totiž prodávající ve věku od padesáti do osmdesáti let, a tito lidé se v onlinu moc často nepohybují. I když má web, je na Facebooku a na Youtube točí videa, jsou pro jeho reklamní kampaně zásadní bannery, plachty a letáky.

Podcasty

Zvukový záznam  MP3 si můžete stáhnout zde. Pokud chcete být informováni o všech podcastech, které vydáváme, přihlaste si odběr ve vaší aplikaci, nebo ve službách Spotify, Google Podcast a Pocket Casts.

„Na začátku podnikání v realitách jsem měl jasný plán – strukturovanou vizi rozebranou ze všech úhlů,“ říká makléř, který na realitním trhu působí pět let. „Začínal jsem na Táborsku a okolí, říkám tomu okresní přebor v realitách – menší město a jiná klientela než třeba v Praze. Během pár týdnů jsem pochopil, že to, co tam chybí, je viditelná reklama s tváří – a já musím postavit jasný brand.“

„Richard z RE/MAXu“ je snadno zapamatovatelný slogan, křestním jménem makléře oslovuje většina jeho klientů; připadá jim, že ho vlastně znají. „Začal jsem tím, že jsem offline výrazně prosazoval formou bannerů, plachet a dalších médií. Tak přišly moje první zakázky,“ dodává.

„Oslovil jsem vlastníky pozemků podél silnice z Tábora do Českých Budějovic a povedlo se mi nasmlouvat několik z nich. Nastavěl jsem tam bannery tři metry na metr a když lidé jezdili každý všední den do práce a z práce, pořád viděli jen moji tvář. A možná usoudili, že jsem jediný makléř, který v jejich okolí existuje. Nikdo jiný nebyl tolik vidět.“

Vymezil si spádovou oblast, která má kolem 50 000 adres. Spočítal, kolik potřebuje obchodů, aby udělal provizní obrat, který od podnikání očekává. Pak jen zbývalo dopočítat, kolik musí oslovit adres.

„Tabulky jsou moje výchova z německé společnosti. Pracoval jsem tam šest dní v týdnu, dvanáct hodin denně, na druhou stranu do mě vštípili takovou sebekázeň a vnitřní motivaci dělat věci poctivě a dobře, že dneska jim mohu jen poděkovat,“ konstatuje Richard Kašpar.

Realitní matematika je neúprosná pro každého makléře – jasně ukazuje kolik potřebuje schůzek, náběrů a aktivit na konkrétní počet prodaných nemovitostí. „Když pominu online, tak investovat do offlinu je mnohem nákladnější a časově náročnější, makléř se musí naučit dobře cílit a neházet peníze na reklamu a propagaci do koše,“ poznamenává. „Dělám nejen letákové, ale také dopisové kampaně, jsou to desetitisíce kusů, je to nákladné a spousta makléřů se do toho nepouští. Online za pět až deset tisíc korun umí dneska každý, ale v realitách to není naše cílovka.“

Jak podotýká v rozhovoru, online musí být ruku v ruce s offline. „A potká se to v synergii, že jsi pořád někde vidět. Vidí tvoje auto, vidí tebe, vidí tě v časopise, na letácích, na webu, na Facebooku. Online je dneska strašně rychlý, mám jen tři sekundy, abych někde vyskočil a zaujal, a tím to končí. V offlinu je životnost podstatně delší.“

Jaký má systém oslovení potenciálních klientů dle lokalit a typu reklamy? Jak si reklamní kampaně vyhodnocuje? Jak na roznos letáků a práci v terénu? Jak má vypadat leták, který lidi zaujme? Jak lze efektivně využít lokalitu, kde makléř prodává nemovitost, k dalším zakázkám?

 

Více informací naleznete ve videu.

Richard Kašpar

Realitní makléř, RE/MAX

Po sedmnácti letech řízení obchodu v korporátním světě jsem hledal činnost, kde bych mohl více uplatnit své nápady, kreativitu a mohl dále svobodně profesně růst. O reality jsem se vždy zajímal, byla to pro mě nová výzva. Mám rád obchod a komunikaci s lidmi, v roli realitního makléře se cítím zcela přirozeně. Své práci věnuji hodně času a energie, stejně jako nadšení a kus sebe sama. Věřím, že pokud děláte to, co vás baví, děláte to s chutí a vždy skvěle.

 

Ondřej Jaroš

Jednatel ve společnosti Jaroš & Partners Real Estate

V realitách se pohybuje od roku 2008. Působí jako jednatel ve společnosti Jaroš & Partners Real Estate, kde mám na starost 25 realitních makléřů. Věnuje se také externímu školení makléřů a manažerů po celé ČR. Aktivně se stále věnuje i realitám jako makléř. Je jedním ze spolumajitelů Realitního vzdělávacího institutu (RVI), který školí a vzdělává makléře po celé České republice. Pod Realitní vzdělávací institut také spadá Realitní Akademie, kde má pozici managera celého projektu.

Realitní vzdělávací institut

0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account