Soutěživý typ, který svou kariéru vsadil na vztahový marketing. Když se v Plzni řekne realitní makléř, přál by si, aby si každý vybavil Zdeňka Molcara. Tvrdí, že zakázky leží na ulici, stačí se jen dívat kolem sebe a seznamovat se s těmi správnými lidmi. Nováčkům v oboru by poradil, ať si vyberou zkušeného parťáka, od něhož se mohou hodně naučit.

 

Podcasty

Zvukový záznam  MP3 si můžete stáhnout zde. Pokud chcete být informováni o všech podcastech, které vydáváme, přihlaste si odběr ve vaší aplikaci, nebo ve službách Spotify, Google Podcast a Pocket Casts.

Každý nováček v realitách se bojí, kde nabere nemovitosti. Zdeněk Molcar je jedním z mála, kdo podobnou otázku vlastně moc řešit nemusel. „Jsem vystudovaný markeťák a marketing mě vždycky bavil i v dobách, kdy jsem se věnoval jinému byznysu,“ poznamenal úvodem rozhovoru. „Takže první, co jsem udělal, když jsem začal podnikat v realitách – všem ve svém okolí jsem řekl, že jsem realitní makléř. Napsal jsem na všechny telefonní a emailové kontakty, které jsem měl k dispozici. Říkám tomu coming out – prostě jsem všem přiznal, že jsem realiťák. A co jsem dělal jinak? Ráno jsem přišel do kanceláře, sedl jsem si k telefonu a telefonoval, dokud jsem si nenavolal kontakty. Ano, byly to studené kontakty. Jako u většiny nováčků. Pak jsem to ještě okořenil hledáním v terénu když jsem jel na schůzku, případně ze schůzky.“

Zatímco řada realitních makléřů získá svou první zakázku za několik měsíců, Zdeněk Molcar dostal první zakázku už za čtrnáct dní – ozval se mu otec jeho známého, od něhož měl tenkrát pronajatý rodinný dům. „Obeslání všech mých kontaktů se mi vyplatilo, dostala se mu totiž do rukou esemeska, že dělám reality. Potřeboval prodat dům a já tehdy vydělal prvních 150 000 korun na provizi,“ dodává.

„Od té doby, kdy pracuji v realitách, mám k sobě asistentku. Jeden čas ji dělala moje žena, poslední dva roky mám zaměstnankyni – výkonnou asistentku, která sama realizuje pronájmy a může mě zastoupit na prohlídkách. V neposlední řadě zpracovává veškerou administrativu spojenou s obchody.“

Už několik let žádné kontakty nenavolává, naopak zájemci o prodej nemovitostí volají jemu na doporučení, a to nejen svých někdejších klientů. „Hodně pracuji na vztahovém marketingu. Mám kolem sebe obrovskou množinu známých, snažím se, když se řekne v Plzni realitní makléř, aby si lidi vybavili Zdeňka Molcara. V Plzni moc po hospodách nechodíme, ale když náhodou sedím někde v hospodě nebo restauraci, dávám důraz na to, aby u stolu všichni věděli, že dělám reality. Ideální je, když to ví i barman nebo hospodský. Ti lidé mě doporučují, tipují mi, případně oni sami něco prodávají.“

A aktivity na Facebooku a webové stránky? „To už je pouze doplněk. Když si někdo zadá na Googlu nebo jiném vyhledávači moje jméno, chci, aby se mu zobrazilo, že dělám reality a že je dělám dobře. I sociální sítě tomu velmi pomáhají,“ konstatuje. „Když mě někdo probudí ve tři ráno, když je víkend, když půjdu na soukromé akce – pořád jsem realiťák. Lidé vnímají,  že nejsem makléř jen od osmi do šesti, že to mám jako poslání a možná i vášeň. Myslím si, že i to je jeden z důvodů, proč se na mě obracejí.“

Zakázky umí nejen přijmout, ale také odmítat. „Někdy se stane, že se s klientem shodneme na tom, že spolupráce by nebyla na bázi win win. Když to nadsadím: klient mi musí být sympatický a já musím být sympatický klientovi. A pokud to tak není – někdy za to můžu já, někdy za to může on – ale ta chemie tam musí být, jinak naše spolupráce fungovat nebude.“

Jeho nejčastější provize je 4 % plus DPH, minimálně 50 000 Kč. „Pokud mám problém si obhájit provizi, tak jsem někde udělal chybu, buď jsem špatně připravil náběr nebo jsem chyboval na náběru,“ podotýká. „Problémy obhájit provizi většinou nemívám. Samozřejmě můžeme se s klientem bavit, když je relevantní důvod pro to, aby to nebyly 4 %, ale třeba 2,5 % – nejčastějším důvodem je vysoká kupní cena nebo se jedná o specifickou záležitost, kde moje činnost je pouze částečná, tj. je tam ještě jiný makléř nebo advokát, který dělá kus práce, kterou bych jinak zajišťoval já.“

Nabízí se otázka, proč odešel z M&M do společnosti Broker Consulting, a ne jako zkušený makléř pracovat sám na sebe? Zdeňka Molcara prostě baví dělat makléřinu, ale nebaví ho operativa ani administrativa. Vyhovuje mu pracovat pod silnou značkou, poukazuje na mnoho případů, kdy je možné se opřít o jméno a sílu společnosti. A třetí, nezanedbatelná skutečnost? Je soutěživý typ a soutěžit sám se sebou je přinejmenším nepraktické.

A jaký má názor na regulaci trhu? Podle jeho mínění tolik diskutovaný realitní zákon trhu pomůže. „Nicméně když vidím, protože pracuji ve finanční společnosti, jaká je regulace na finančním trhu, tak má realitní trh před sebou ještě dlouhou cestu. Pokud porovnám například zkoušky na realitní zprostředkovatele se zkouškami na spotřebitelské úvěry, tedy možnost zprostředkovávat hypotéky, tak to je úplně někde jinde. Nemluvě o zkouškách na investičního poradce. Je to spojené s tím, že regulace na finančním trhu začaly mnohem dříve než v realitách. Věřím a doufám, že se realitní trh bude posouvat tím samým směrem. Dneska je určitě  jednodušší v realitách pracovat, než tomu bude pro kolegy třeba za deset let. Ono to přijde, protože trh si to vyžádá. V realitách se točí velké peníze. Postupně budeme dohánět západní trh a image realitního makléře bude stoupat.“

Zdeněk Molcar

Finanční a realitní konzultant společnosti Broker Consulting

V roce 2015 se Zdeněk Molcar stal jedním z deseti nejúspěšnějších makléřů firmy M&M reality holding a.s. Za rok 2017 byl absolutně nejúspěšnějším makléřem společnosti. Od ledna 2019 své služby nabízí v rámci společnosti Broker Consulting a.s., díky tomu nabízí svým klientům kompletní servis – reality + finance. Klade důraz na profesionální a korektní jednání. Žije v Plzni, kde i pracuje.

 

Ondřej Jaroš

Jednatel ve společnosti Jaroš & Partners Real Estate

V realitách se pohybuje od roku 2008. Působí jako jednatel ve společnosti Jaroš & Partners Real Estate, kde mám na starost 25 realitních makléřů. Věnuje se také externímu školení makléřů a manažerů po celé ČR. Aktivně se stále věnuje i realitám jako makléř. Je jedním ze spolumajitelů Realitního vzdělávacího institutu (RVI), který školí a vzdělává makléře po celé České republice. Pod Realitní vzdělávací institut také spadá Realitní Akademie, kde má pozici managera celého projektu.

Realitní vzdělávací institut

0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account