Až čtyři tisíce korun si můžeme připlatit při ukvapené volbě povinného ručení, zejména pak u vozidel s malým ročním nájezdem do 5 tisíc kilometrů. Na srovnání bychom však neměli zapomínat ani u havarijního pojištění, které podražilo především pro nové automobily.
Trend růstu cen se nevyhýbá ani pojištění vozidel, které úzce souvisí nedostatkem náhradních dílů, lidské práce a také celkovým zdražováním automobilů. Průměrně si za pojištění připlatíme o 11 procent více než loni, u starších aut pak o necelých 7 procent.
Roční nájezd kilometrů zohledňují jen některé pojišťovny. U nižšího však můžeme dost ušetřit.
„V rámci konkurenčního boje jednotlivých pojišťoven přichází každá z nich s určitými výhodami. Jednou z nich může být právě také příznivější cena pro řidiče, kteří najezdí menší počet kilometrů. Rozdíl mezi nejnižší a nejvyšší nabídkou povinného ručení pak bývá třeba i kolem čtyř tisíc korun. V takovém případě se důkladné porovnání už opravdu vyplatí, jelikož to zohlední jen pár pojišťoven,“ přibližuje situaci Ondřej Vacek, produktový specialista portálu Top-Pojištění.cz, které je obchodní značkou společnosti Ušetřeno s.r.o. a dodává: „Z praxe vidíme, že lidé za povinné pojištění průměrně připlácejí o 36 % více, samozřejmě v závislosti na konkrétní pojišťovně.“
Zajímavostí v rámci meziročního srovnání je stagnující růst cen pojištění na lokální Škodu Octavii. To naopak oproti loňskému roku nepatrně zlevnilo. Rozdíl mezi průměrem a cenou pojištění právě tohoto vozidla je aktuálně 32 procent. Lze z toho tedy vyčíst, že pojišťovny mohou zohledňovat nejen stáří, ale také původ automobilu.