Hlad po nemovitostech je neutuchající a realitní trh se musí přizpůsobit mimořádným opatřením. Také vzhledem k aktuální situaci rapidně roste zájem o videoprohlídky, díky nimž je možné (před) vybrat si nemovitost na dálku a v podstatě odkudkoliv.
„Ve srovnání s loňským rokem vzrostl zájem o virtuální prohlídky o 250 procent. Dříve makléři vytvářeli videoprohlídky jen pro dražší nemovitosti, ale dnes už je tvoří také pro běžné byty i domy, a to jak na prodej, tak na pronájem,“ říká Kryštof Kubajko, realitní expert z Videobydleni.cz.
Jakýkoliv vizuál vždy musel dokreslovat realitní nabídku. Ale fotky neukáží vše, co by chtěl zájemce o koupi nemovitosti vidět. Obzvlášť v době, kdy může být složitější se na prohlídku fyzicky dostavit.
Podle dat portálu Videobydleni.cz od března do října letošního roku vzrostl počet virtuálních 3D prohlídek o 180 procent. V 3D prohlídkách dominuje technologie Matterport. „V poslední době vnímáme zvýšený zájem ze stran realitních kanceláří o implementace této technologie do detailů inzerátů. Rekordní nárůst objednávek pak hlásí služby, které zprostředkovávají scan nemovitostí,“ doplňuje Kubajko.
Dříve bylo jen pár realitních kanceláří, které se věnovaly nabízením nemovitostí prostřednictvím videoprohlídek. Už během jarní vlny nového koronaviru se jejich řady začaly rychle rozšiřovat.
„Virtuální prohlídky mají tu výhodu, že lidé vidí, jak daná nemovitost opravdu vypadá. Na prohlídku před konečnou koupí nemovitosti pak chodí hlavně ti, kteří mají o byt, či dům reálný zájem. Ubývá zájemců, kteří chodí na prohlídky bytu jen tak, co kdyby je nějaký náhodou zaujal,“ popisuje aktuální praxi Michaela Benešová z realitního portálu Bydlisnami.cz.
Na druhou stranu se stává, že při letmém shlédnutí videoprohlídky zájemce odradí od koupě nemovitosti detail, který by se v komunikaci s prodávajícím nebo realitním makléřem snadno vyřešil. Každá mince má dvě strany, a proto je třeba přípravě na natáčení videí domů i bytů věnovat dostatečnou pozornost.
Zdroj: Videobydleni.cz, Redakce